Saturday, February 16, 2013

Fragments 66 & 67


Fragments 66 & 67 (numbered 22 A & B by Cousin and 33 by Usener) are particularly interesting because they include two of the "maxims" across the bottom of the main text. 



Column 1
της ούσης κακόνου κ[αί
εκείνης, εγώ δε περί μ[έν
της αφροσύνης μετά μακ
ρόν ε'ρώ, περί δε των ά-
5          ρετών και της ηδονής
ηδη. εί μεν, ώ άνδρ[ε]ς,
το μεταζύ τούτων τε και
ημών προβεβλημένον
επίσκεψιν ειχεν, τί της
10        ευδαιμονίας ποιητικον,
έβούλοντο δ' ούτοι τας άρε-
τας λέγειν, δ δη και άλη-
θες έτύνχανεν, ούδεν
αλλ' έδει ποιεΐν, η τούτοις

COLUMN 2
συνο]μογνωμονουν -
τα μη] εχειν πράγματ
αε.π]ε ί δ,'ώς λέγω, το πρό-
β[λημ]α οΰ τοΰτο έστιν,
5          τ[ί τή]ς ευδαιμονίας ποι-
ητ[ι]κόν, τί δε το ευδαι-
μον[ε]ϊν έστιν, και ου κα
τά το [ε]σχατον ή φύσις
ημώ[ν ό]ρέγετα[ι, τ]ην
1 0       μεν [ή^δονην [όμουμα]ι και
νΰ[ν κ]αί άεί, πασιν" Ελλη-
σι κ[αί] βαρβάροις μέγα
έν[βο]ών, της άριστης
δια[γ]ωγη; ύπάρχειν τ[έ-

COLUMN 3
λος, τας δέ άρετας, τας
νυν άκαίρως υπό τού
των ένοχλουμένας,
( άπα γαρ της του ποιητικού
5          χώρας είς την του τέλους
μεταφέρονται ) τέλος
μεν ούδαμοΰ, ποιητ1--
κας δε του τέλους είναι.
τοΰτο τοίνυν δτι εστ' ά-
10        ληθές, ηδη λέγωμεν
ένθεν άρςάμενοι. ει
τις άρα ερωτησαι τινά,
καίπερ εΰήθους δντος
του ερωτήματος, τίς ίσ-

COLuMN 4
τιν, δν ώφελοϋσιν α[ί άρε-
ταί αύται, δηλονότι φή-
σει τον άνθρωπον. ο[ύ
δη γε των παριπταμέ-
5          νων τούτων οιωνών,
όπως πτησονται καλώς
η των άλλων ζώων έκασ
τουπ οιούνται την πρ[ό-
νοιαν, καταλιποΰ[σ]αι
10        την φύσιν, η σύνεισιν
και ύφ' ης γεγέννηντα[ι,
άλλα ταύτης ένεκα πρ[άτ-
τουσι πάντα και είσίν α[ί ά-
ρεταί. εκάστην ούν ο. .

VI. "Ενεκα του θαρρεΐν ές ανθρώπων ην κατά φύσιν άγαθο'ν, έξ
ών άν ποτέ οιός τ'] η τοΰτο παρασχεν[χζίΰ$οίΐ.
VIII Ουδε μίαη δ]ο^ καθ' έαντην ^[ακόν άλλα τα τινών ηδονών ποιητικά πολλαπλασίους επιφέρει τας οχλήσεις τών ηδονών.

The source here is Ernst Kalinka and Rudolf Heberdey, L'inscription philosophique d'Oenoanda in the Bulletin de correspondance hellénique. Volume 21, 1897. pp. 415. 

No comments:

Post a Comment